Visitkort och deadlines

Som jag skrev om i ett tidigare inlägg har jag jobbat med en ny logotyp till mitt företag. Det var som sagt inte helt lätt, men nu är den äntligen klar!

Det slutade med att jag gjorde en variant på ett av mina tidigaste förslag, men med en annan font. Jag ville att ordbilden skulle kännas lite mer arbetad än att bara vara ett typsnitt. Därför satte jag ihop de två sista bokstäverna – a och d. På så sätt blir logotypen även lite mer inramad och balanserad.

Jag hade kunnat hålla på hur länge som helst och göra olika logotypförslag, men en av de saker jag försöker jobba på är att bli bättre på att slutföra och färdigställa mina arbeten. Det är lätt att skjuta på saker när en gör egna projekt och inte har någon direkt deadline att jobba mot.

Det är alltid spännande och roligt att påbörja ett arbete. Jag är ofta väldigt engagerad i början, men när jag sen påbörjar ett annat är det lätt att det förra stannar av. Om det nya projektet har en uppdragsgivare går det ganska självklart före, men då har jag svårt att fortsätta där jag slutade. Jag ska försöka bli bättre på att hålla igång flera kreativa projekt samtidigt och bli hårdare med att sätta slutdatum på de arbeten jag gör för min egen skull.

En morot i logotypprocessen var att få designa och beställa egna visitkort. Det är ju lite bossigt att ha visitkort och en häftig känsla att hålla i något en själv har gjort!

En annan häftig sak är ju stämplar. Känns så grymt att kunna ta fram sin stämpel och bokstavligt talat lämna ett avtryck det en har skapat. Så en stämpel beställde jag också.

 

 

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.